Jaký je rozdíl mezi Shopify a Shoptetem?

Nejprve se omlouvám svým sledovatelům, kteří nemluví česky. Proč píšu tento článek v češtině? Protože během posledního měsíce jsem se účastnil několika e-commerce událostí, abych sdílel poselství o Shopify, a nejčastější otázkou, kterou dostávám, je: Jaký je vlastně rozdíl mezi Shoptetem a Shopify? Zde mám příležitost podrobně diskutovat o této problematice, a to i pro budoucí odkazy.

Nejsem první, kdo provádí toto srovnání. Můžete se podívat na tento příspěvek od mého kolegy Jakub Liška s videem, které detailně porovnává obě platformy.

Za jakých okolností bych doporučil Shoptet?

Shoptet je skvělý nástroj v českém e-commerce. Umožňuje každému snadno a bez větších nákladů zahájit provoz e-shopu. Není divu, že na systému Shoptet běží více než 34 tisíc e-shopů, což je skvělý úspěch. Nicméně má také svá omezení, stejně jako jakákoli jiná platforma.

Pro koho je Shoptet skvělý?

  • Pro místní české podniky, které teprve zkoušejí prodávat online.
  • Pro firmy, které nemají ambice expandovat do různých trhů.
  • Pro e-shopy, které preferují software vyvinutý v České republice pro české uživatele, místo mezinárodních platforem.

Pro koho začíná Shoptet být omezující?

  • Běželi jste na Shoptetu několik měsíců a trh reaguje pozitivně na vaše produkty. Jste připraveni jít na další úroveň a začít zlepšovat a přizpůsobovat svůj obchod pro lepší zákaznickou zkušenost.
  • Chcete růst, škálovat a expandovat bez omezení Shoptetu a nedostatečných funkcí.
  • Chcete prodávat v několika zemích, zlepšit svůj e-shop pomocí některé z více než 8 000 dostupných aplikací, vytvořit něco prostřednictvím pokročilých API od Shopify, mít intuitivní správu pro snadné řízení vašich operací.

Mýty o Shopify!

Možná stále nevěříte, že Shopify je vhodným řešením pro potřeby českých značek. Je čas zbořit některé z těchto mýtů.

Shopify vzrostl z nuly na více než 2500 e-shopů v České republice, a to i bez jakýchkoli řádných aktivních marketingových snah. Růst je exponenciální a tady to nezastaví.

 

Existují tři hlavní mýty, které musím vyjasnit, abyste lépe pochopili pozici Shopify na českém trhu v porovnání s Shoptetem.

1. Shopify není jen pro malé e-shopy

Možná stále věříte, že Shopify je skvělé pro malé e-shopy, které prodávají trička, ale nikdy nezvládne složitosti velkých podniků. Tady není mnoho prostoru pro diskusi. Na Shopify Plus nejen obrovské globální značky jako Decathlon, Staples a Gymshark provozují své e-shopy, ale také velké místní společnosti jako Okay, Ledvance a ETA využívají platformu od Shopify.

Seznam logotypů společností používajících Shopify Plus. Největší a nejzajímavější společnosti na světě již používají Shopify.

 

2. Shopify není prosté krabicové řešení

Jak je možné, že takové značky jsou schopny fungovat na této platformě? Právě protože Shopify není pouhým krabicovým řešením. Je mnohem více než to! Nejenže je zcela postaveno jako API-first platforma, ale také ji lze vysoko přizpůsobit vašim potřebám. Navíc se Shopify škáluje spolu s vámi, dokáže zpracovat až 30 000 transakcí za minutu na svém checkoutu, aniž by váš e-shop kdy selhal nebo spadl.

3. Shopify (taky) mluví česky

Podobně jako já, portugalec, který se přestěhoval do Brna v roce 2015, Shopify už mluví česky - tím myslím, že rozumí našim konkrétním potřebám a pracují na tom, aby se stále zlepšovali. Jedním z nejlepších způsobů, jak to Shopify dokázal, bylo přivedení vlastní brány Shopify Payments do naší země v 2022 a přeložení administrace Shopify do češtiny. Navíc dnes již všechny důležité lokální služby integrují s Shopify: Ecomail, Smartsup, Skladon, Retino, GoPay, Comgate, Zásilkovna, PPL a další. A ti, kteří ještě nejsou s Shopify propojeni, to mohou snadno udělat pomocí otevřených API od Shopify.

Nyní pojďme rozebrat mýty o Shoptetu.

Shoptet žije a prosperuje kvůli jediné věci: své značce. Postavili skvělý nástroj, který slouží mnoha firmám, ale investovali také velké množství svých zdrojů do marketingu a vybudování jména, takže v České republice, když si někdo vzpomene na e-shopy, myslí na Shoptet. To je hlavním důvodem, proč Shoptet může uspět se svým novým řešením Shoptet Premium. Ale na chvíli odložte stranou jejich značku a pozici na trhu a podívejme se na detaily, abychom zjistili, zda skutečně mohou soutěžit s Shopify.

1. Shoptet neprovádí inovace (dostatečně rychle).

Shoptet v současné době zaměstnává více než 200 zaměstnanců, což je dojemné. Zřejmě všichni nejsou pracovníci v oblasti produktů nebo vývojáři. Ale pro potřeby mého argumentu předpokládejme, že mají 200 lidí na plný úvazek pracujících na neustálém zlepšování své platformy. Shopify má více než 11 600 zaměstnanců, z nichž cca 2000 jsou inženýři. To znamená, že Shopify může vypouštět nové funkcionality a aktualizace mnohem rychleji než Shoptet kdykoliv bude schopen. Konečným důkazem toho jsou změny v changelogu těchto společností. Letos doposud měl Shoptet kolem 70 aktualizací, z nichž mnohé jsou specifické pro doplňky propojující se s jejich platformou. Changelog Shopify ve stejně období má více než 200 aktualizací a žádná z nich není propojena s aplikacemi v jejich ekosystému. Více než 8000 aplikací od Shopify má své vlastní aktualizace a plány na budoucnost. Rychlost inovací Shopify je na zcela jiné úrovni.

2. Shoptet Premium není až tak "Premium" (alespoň v porovnání s Shopify).

Shoptet Premium se snaží řešit problém svých obchodníků, kteří přerostli jejich platformu. Zde jsou některé nové věci, které nabízejí:

  • API - Shopify ho nabízí ve všech tarifech.
  • Vlastní design na míru - Shopify ho nabízí ve všech tarifech.
  • Obsáhlá a intuitivní administrace e-shopu - Shopify ho nabízí (a líp) ve všech tarifech.
  • Vyberte si doplňky Shoptet Premium a vylepšete svůj e-shop - Opravdu? OK. Shopify ho nabízí ve všech tarifech.
  • Stabilní a aktualizované řešení - Tuto otázku jsem již adresoval v předchozím mýtu výše.
  • Podpora - To je jejich největší výhoda oproti Shopify. Mají podporu mluvící česky. Nicméně v Česku komunita rychle roste a existuje mnoho specialistů na Shopify, kteří vám mohou poskytnout veškerou podporu, kterou potřebujete, pokud se raději vyhnete komunikaci v angličtině.

3. Shoptet je pouze klasické krabicové řešení.

To znamená, že existuje mnoho omezení, která musíte mít na paměti při používání Shoptetu:

  • S podporou Shoptetu můžete komunikovat v češtině, což je skvělé. Ale pouze během pracovní doby a prostřednictvím e-mailu. Shopify nabízí podporu 24/7/365 prostřednictvím e-mailu, telefonu a online chatu.
  • Shoptet nabízí pouze 20 šablon. Shopify jich nabízí více než 160 a neustále přidává nové do svého marketplace.
  • I když najdete hezkou šablonu, nemůžete ji příliš přizpůsobit bez programátora. Shopify nabízí editor typu "drag & drop", abyste mohli své e-shop ještě více přizpůsobit svým potřebám.
  • Na Shoptetu můžete mít maximálně 50 000 produktů (tarif Enterprise). Na Shopify neexistuje maximální limit pro počet produktů.
  • Shoptet nabízí více než 200 doplňků. Shopify jich nabízí více než 8 000 aplikaci.
  • Jakmile budete chtít něco složitějšího, na Shoptetu to nebude snadné. Například nemůžete nabízet předplatné. Na Shopify to můžete udělat různými způsoby.

Je Shoptet až tak špatnou volbou?

Samozřejmě že ne! Shoptet má velmi důležité místo na našem trhu. Jsou určitě jedním z technologických průkopníků, kteří umožňují mnoha novým podnikatelům začít i bez vysokých nákladů. Vždycky bude poptávka po řešeních jako Shoptet, a to je skvělé.

Můj jediný argument je, že Shopify s časem skutečně získá část tržního podílu od Shoptetu - těch obchodníků, kteří použili tuto platformu a přijali její omezení, i když s ní nebyli zcela spokojení. Mnozí by raději šli do řešení na míru, ale nebyli připraveni na takovou investici. Takže Shopify vstupuje na trh, aby sloužilo těmto lidem.

Shopify a Shopify Plus obsluhují mezeru na trhu e-shopů, které vyžadují vyšší úroveň přizpůsobení a dříve musely jednoduše volit mezi Shoptetem nebo řešeními na míru.

 

Naše role v této přechodové fázi na Shopify je jasná. Jsme tu, abychom vás vzdělávali, konzultovali a prováděli implementace. Podívejte se na toto video, abyste se dozvěděli více o tom, jak vám naše agentura může pomoci s Shopify.

Pojďme začít

Naším cílem je vybudovat silnou a trvalou spolupráci.
David
Robin
João
Eva