Souboj titánů: Shopify vs Magento

Tento článek vznikl v důsledku živé diskuze na Facebookové skupině.

TL;DR - Myslím si, že Shopify je nejlepší, a někteří profesionálové nesouhlasí.

To je v pořádku! Nesouhlas je branou do fascinujících rozhovorů, kde lidé mohou skutečně sdílet své osobní zkušenosti.

Dovolte mi, abych vás provedl tím, co se stalo.

Někdo sdílel blogový příspěvek ohledně zpráv o tom, že pokladna Shopify je nejlepší na světě:

Použitý výraz zněl:

Shopify potvrzuje, že je nejlepším řešením pro elektronický obchod. Názor, který sdílím, jak už víte.

Nicméně, zkušený profesionál ve světě elektronického obchodu se pokusil prorazit mou oblíbenou bublinu.

Není to dobrý způsob říkat to - skutečnost, že mají nejlepší pokladnu, neznamená, že jsou nejlepším řešením.

Zcela rozumné prohlášení. Ale... já jsem byl, jak obvykle, fanouškem Shopify a bránil jsem ho.

Následovalo 19 zpráv dlouhé konverzace o tom, proč nesouhlasíme. Zde nebudu kopírovat celou diskuzi. Pokud chcete, můžete si ji přečíst zde (v češtině):

Zde budu rozkládat hlavních 7 bodů sporu a představím své perspektivy.

1. Cena

Na první pohled se může zdát, že Shopify je dražší řešení: u Magento Community (na rozdíl od jejich firemních zakázkových plánů) platíte pouze za hosting, zatímco na Shopify máte jasnou cenovou strukturu, jakou byste očekávali od jakéhokoli SAAS. Navíc jsou tu ty otravné transakční poplatky na Shopify, náklady na šablony a aplikace, atd.

Proč si myslím, že Shopify je stále ekonomickým řešením pro malé podniky i velké korporace?

  • Shopify je levnější na údržbu - není třeba armáda vývojářů, kteří by ho udržovali v chodu.
  • Shopify je snadnější na správu - vaše marketingové a designové týmy mohou vytvářet požadované změny mnohem snadněji a rychleji.
  • Shopify nepotřebuje drahé aktualizace nástrojů každých X let (například přechod z Magento 1 na 2).

2. Síť partnerů

V tomto bodě máme skutečně remízu: jak Shopify, tak Magento mají velmi silné komunity odborníků, kteří jsou připraveni pomoci s čímkoli potřebujete. Nicméně z mé velmi zaujaté perspektivy vidím naši komunitu rozkvétat a růst neuvěřitelnou rychlostí.

Určitě jsou obě tyto sítě obrovským plusem ve srovnání s menšími a úplně vlastními systémy pro elektronický obchod.

3. Lokalizace

Na Shopify můžete přeložit naprosto cokoli, co chcete, pro své zákazníky. Stále čekám, až mě někdo přesvědčí, že to jde i jinak, a ukáže mi omezení, o kterých nemusím vědět. Samozřejmě, z důvodu transparentnosti musím uvést několik nevýhod Shopify v této souvislosti:

  • Podpora pro Shopify není dostupná ve všech jazycích, ale pokrývají nejrozšířenější jazyky po celém světě.
  • Administrace Shopify (rozhraní pro obchodníky) je dostupná "pouze" v těchto jazycích:

  • Nelze přeložit části URL (kromě headless řešení). Takže některé slova jako "kolekce", "produkty" a "blogy", které patří do struktury odkazů, nelze zatím změnit.

Pro více informací o lokalizaci a rozvoji s Shopify se podívejte na tento článek (v češtině) od mého kolegy Jakuba Lišky ze Sounds Good Agency | Shopify Experts:

4. Pokročilé nástroje pro marketing

Tvrdí se, že Magento má mnohem lepší integraci s pokročilými nástroji pro marketing. Bohužel nebyly specifikovány žádné konkrétní příklady, takže je tu nemohu představit. Jsem si jist, že někdo něco doplní v komentářích. To, co však mohu říci, je, že Shopify má více než 12 tisíc pluginů ve svém App Store, a velká část z nich jsou konkrétní marketingové nástroje. Nemyslím si, že byste narazili na nedostatek v této oblasti.

5.Bezpečnost

Shopify je velmi bezpečnou platformou. Magento není platformou - musíte se postarat o všechnu bezpečnost sami. Zde můžete najít některé z aktuálních bezpečnostních problémů Magento:

Dostal jsem odpověď, že to závisí především na implementaci řešení provedené firmou, která ho pro vás vytváří. Každopádně v případě Shopify nemusíte o bezpečnosti vůbec přemýšlet.

6. Škálovatelnost

Shopify dokáže na svém plánu Shopify Plus zvládnout desítky tisíc pokladen za minutu. Bez ohledu na to, kolik šířky pásma potřebujete nebo jaký je rozdíl ve vašem provozu, Shopify vás má pokryto. V případě Magento to závisí na kvalitě hostovacího řešení a jeho implementaci. Určitě to není něco, co by rozhodlo, ale opět jde o starost, kterou Shopify nechce, abyste měli. Proto dokonce postavili své hostovací řešení Oxygen pro headless elektronický obchod.

7. Integrace systému

Shopify je platformou, která se zaměřuje na API. Můžete jej skutečně integrovat s libovolným moderním systémem, který si přejete. Není to věda a nenabourá váš rozpočet. Můj kolega v této diskuzi tvrdil, že jejich API jsou zmatená a vývojáři ztrácejí příliš mnoho času na dosažení cíle. Moje agentura má naprosto odlišnou zkušenost. Pracujeme s Shopify více než 7 let a postavili jsme mnoho integrací a řešení, využívající téměř všechna API, která Shopify nabízí. A to děláme efektivně a levněji než jiné agentury pro vlastní řešení.

Závěr

Skončili jsme spojením na LinkedIn a možná budeme spolupracovat v budoucnosti. Konverzace byla skvělá a nuancovaná. Dovolila nám dojít k několika dohodám:

  • Z mého osobního hlediska, kdy pracuji s Shopify více než 7 let, obecně si myslím, že jsou nejlepší, i když vždy existují aspekty, které lze zlepšit.
  • Z jeho osobní zkušenosti z práce s velkými značkami po mnoho let je Magento nejrobustnějším řešením, i když ne pro každého.
  • Pro český trh, na kterém oba pracujeme, se zdá, že Shopify je skutečně nejlepší volbou pro většinu středních a velkých podniků.

Pro více podrobností se podívejte na tuto skvělou srovnávací analýzu mezi Shopify a Magento:

Udělejte si své vlastní závěry a dejte mi vědět, co si myslíte v komentářích.

A pokud chcete vidět osobní zkušenost někoho, kdo přešel na Shopify po 12 letech používání Magento, můžete si přečíst tento příspěvek:

Pojďme začít

Naším cílem je vybudovat silnou a trvalou spolupráci.
David
Robin
João
Eva