Společnost, kterou jsem založil, byla převzata. Co teď?

Sounds Good Agency | Shopify Experts (SGA) se právě minulý měsíc sloučila s Shopsys. Nyní, když je akvizice oficiální, rád bych vás pozval do zákulisí a provedl vás celým procesem, co to pro mě znamená a jak to ovlivní celkový trh v budoucnosti.

Než začnu, dovolte mi, abych poskytl krátký úvod o firmách, o kterých je řeč. SGA jsem založil já a od roku 2016 jsme se zaměřovali výhradně na Shopify. V okamžiku sloučení jsme bylo 15 lidí v týmu a poskytovali jsme především strategické, frontendové a backendové služby pro obchodníky na platformě Shopify Plus. Shopsys byl na úplně jiné úrovni než my. Jsou největším poskytovatelem e-commerce řešení v Česku a na Slovensku a jsou zhruba desetkrát větší jak z hlediska příjmů, tak popularity.

Proč by tedy mohli být zajímaví spolupracovat s tak malým hráčem jako jsme my? Jsem řád, že se ptáte...

WTF?

Robin Navrátil (CEO a spoluvlastník SGA) a já jsme poprvé potkali Petr Svobodu (zakladatel Shopsys) a Mateje Kaposvaryho (CEO Shopsys) během jedné z nejlepších e-commerce akcí v Česku dne 17. května 2023 - Reshoper. Na začátku jsem nikdy nemyslel, že se staneme besties, ale byl jsem zvědavý se s nimi seznámit a poučit se z jejich bohatých zkušeností.

K mýmu obrovskému potěšení a překvapení jsme brzy zjistili, že společnost Shopsys uvažuje o vstupu na trh s platformou Shopify a již interně buduje oddělení pro práci na těchto projektech. Ne proto, že by přestali věřit ve vlastní technologii, ale jako způsob rozšíření trhu, který mohou obsluhovat. Platforma Shopsys, ideální pro vlastní tvorbu, může vyžadovat větší investici, kterou si mohou dovolit pouze větší společnosti.

Pěkné překvapení - našli jsme několik skvělých partnerů. Můžeme spolupracovat na zajímavých projektech. Navázat na to kávou? Co myslíte, brzy?

 
Fotografie z dvacátého výročí společnosti Shopsys

To eskalovalo rychle 🤯

Na našem dalším setkání při kávě jsme si uvědomili několik zajímavých věcí:

  • Máme se rádi - mohou být o hodně větší než my, ale můžeme spolu vést zdravou konverzaci a sdílet nápady, jako bychom byli na stejné úrovni.
  • Berou vstup do Shopify vážně - ale mají velmi malou představu o tom, jak to účinně spravovat.
  • Mohli by být otevření našemu převzetí?!

Měli bychom být otevření této myšlence? Po rozhovoru s Robinem jsme si uvědomili, že... ale ano!

Život v malé agentuře je tvrdý jako sviňa!

Zvláště když začnete růst a získávat větší klienty, váš cashflow je vždy ohrožen, každý týden se objevuje nová výzva související s růstem a každé špatné rozhodnutí vás může dostat do problémů. Shopsys již byl tam, kde jsme chtěli být - a s jejich podporou a partnerstvím jsme byli ještě více přesvědčeni, že to dokážeme! A mnohem rychleji než sami.

Nechť hry začnou...

Jakmile jsme se shodli na myšlence potenciální spolupráce, věděli jsme, že důkladnost je důležitá. Více než jakékoli právní a účetní posouzení (které bylo samozřejmě zásadní), jsme potřebovali vědět, zda můžeme skutečně dlouhodobě spolupracovat. Abychom to zjistili, pozvali jsme Petra a Matěje, aby se připojili k našemu vnitřnímu čtvrtletnímu setkání. Byla to skvělá zkušenost:

  • Byli jsme naprosto otevření, jako by už byli součástí naší společnosti, a proto viděli přesně, jaká byla situace naší společnosti.
  • Nesoudili nás kvůli našim slabostem, ale viděli náš potenciál v našich silných stránkách.
  • Naše hodnoty se zdály být v zásadě stejné - říkat, že jsme kulturně sladěni, je podhodnocení.
  • Tito kluci ze Shopsys byli pokorní a přístupní - nikdy nás neubezpečovali, jako by byli ti velcí s odpověďmi na všechno, ale jako partneři, kteří chtějí pomáhat a také se od nás učit.

Toto setkání bylo základem našeho vztahu, na němž jsme mohli začít spolupracovat okamžitě, jako by všechny smlouvy byly již podepsány. Důvěra a spolupráce se staly směrnicemi pro všechny budoucí interakce.

Bojíte se?

Trochu ano, ale ne úplně. Robin, João Antunes a já, jako majitelé SGA, jsme měli nějaké obavy, ale naštěstí se postupně všechny rozplynuly. Například byla otázka ztráty kontroly nad rozhodnutími vedení nebo zhoršení některých kulturních aspektů, které jsme integrovali do našeho týmu. Budeme muset radikálně změnit své úsilí a přestat sloužit našim mezinárodním zákazníkům? Budeme muset nutit lidi chodit do kanceláře po 7 letech, kdy jsme byli zaměřeni na práci z domova?

Všechny tyto obavy byly přirozené, ale neopodstatněné. S Shopsys jsme byli schopni objasnit všechny tyto obavy, abychom si byli jisti, že vstupujeme do této nové spolupráce plni důvěry ve budoucnost.


Co teď?

Po sloučení předešlí majitelé SGA, jako jsem já, vyměnili svůj podíl ve firmě za akcie ve skupině Shopsys. To je docela neuvěřitelné, protože ze dne na den jsem přestal mít starost pouze o svůj tým 15 lidí, a nyní se hluboce zajímám o výsledky a úspěch naší skupiny téměř 80 lidí. Co se ještě změnilo?

  • Máme veterány v oboru, kteří nám pomáhají růst - nejen jako firmě, ale i osobně.
  • Máme přístup k novým nástrojům a zdrojům (od marketingu přes lidské zdroje, právo a finance), které byly dříve v naší škále neúnosné.
  • Můžeme se pustit do větších projektů bez takových obav o cashflow, protože máme silného partnera, který nás může podporovat v obtížných chvílích.
  • Máme pečeť schválení od Shopsys na našem trhu, potvrzující, že naše úsilí v průběhu let mělo smysl: Shopify je skutečně platnou technologií nejen pro obsluhu mezinárodních klientů, ale i našich místních trhů.

Abyste si udělali představu o tom, jak nás toto spojení katapultuje na další úroveň, dříve jsme posílali jednu velkou nabídku (větší než 200 000 €) na projekt jednou za rok. Nyní posíláme 1-3 nabídky takového typu každý měsíc. Poptávka po našich prémiových službách stále stoupá, a sklízíme plody let budování našich know-how.

Těším se na to, co přijde.

Co mohu očekávat od těchto novinek, nyní když jsme plně a oficiálně společně? Plánujeme hodně růst! Tvrdě pracujeme na sjednocování našich operací a optimalizaci našich procesů. To nám hodně pomůže získat lepší nabídky a efektivněji na nich pracovat. Tyto kroky jsou zásadní pro podporu mého osobního poslání, které spočívá v osvětlování našeho trhu o výhodách, které podniky mohou získat využitím Shopify a Shopify Plus.

Zajímá vás dozvědět se více o našem spojení a budoucnosti Shopify? Přihlaste se k odběru mého newsletteru a získejte nejnovější aktualizace. Máme mnoho nápadů a projektů, které se chystáme uvést, tak nezmeškejte a zůstaňte v obraze.

Co si myslíte, že tato fúze znamená pro náš trh? Očekáváte, stejně jako já, exponenciální růst v používání Shopify v Česku a na Slovensku? Jaký je váš názor na růst Shopify v střední Evropě? Dejte mi vědět, co si myslíte v komentářích 😉.

Pojďme začít

Naším cílem je vybudovat silnou a trvalou spolupráci.
David
Robin
João
Eva