Zbavte se staršího obchodního softwaru: Cesta 9místného podniku do Shopify Plus

Před pár měsíci mě kolega Jakub Liška (jeden z našich projektových manažerů v Sounds Good Agency | Shopify Experts) vyzval:

Měl jsem natočit video o své zkušenosti, kdy jsem spolupracoval s OKAY a pomohl jim přejít z vlastního řešení na Shopify Plus.

Zde je celý kontext (v češtině):

Když jsem to předtím nedokázal, přemýšlel jsem o překompenzování a udělal o tom samostatný článek 😅


Dovolte mi, abych vás navnadil:

  • Okay je jednou z nejúspěšnějších společností v oblasti obchodu s elektronikou a nábytkem (online i offline) v Česku a na Slovensku
  • Provozovali staré řešení od velmi úspěšné agentury na národní úrovni. Fungovalo to, ale nebylo to flexibilní a potřebovalo to předělat.
  • Nastal čas na tolik potřebný upgrade, na čemž se všichni shodli.

Takže, co se stalo dál?

Zpochybnění status-quo

Stal se COVID. A to vše změnilo. CIO společnosti Okay - Vladislav Kovář - byl již více než připraven stisknout spoušť spolupráce na nové verzi jejich zákaznického řešení.

Co by se mohlo pokazit? To je nejlepší způsob, jak to udělat podle vládnoucího zdravého rozumu.

Jenže pandemie zastavila mnoho věcí v tomto světě, včetně tohoto projektu. To znamenalo, že byla nová šance na reflexi a obnovu. Tehdy se Vladislav doslechl o Shopify a Shopify Plus – rostoucím trendu nejen v Severní Americe, ale také v regionu EMEA.

V hlavě mu neustále zněl konkrétní slogan: Nepotřebujete armádu vývojářů!

S nákladově efektivním a cílevědomým týmem můžete dosáhnout skvělých věcí, mít škálovatelnou platformu a rychle inovovat. Shopify tento sen umožňuje.

Ale byla to pravda? Nebo je to jen hloupý a naivní sen?

Hledej a najdeš

Na této úrovni hry si nemůžete hrát s divokými sázkami. Takže hrdina našeho příběhu udělal to, co by udělal každý dobrý CIO nebo CTO. Analýza. Ověření. Ujištění.

Kontaktoval nejlepší místní partnery Shopify po celé zemi, aby se dozvěděl více o platformě, jejích možnostech a omezeních. Kromě toho potřeboval vědět, jestli najde v místě skvělé prostředky, které by pomohly s budováním.

Měl jsem to štěstí, že jsem byl jedním z hostů těchto rozhovorů. Od začátku mi bylo jasné, že to nebude váš „typický projekt Shopify“. Byla by to úžasná a náročná cesta Shopify Plus!

Při diskuzi o projektu se všemi těmi lidmi, které jsem považoval za úspěšnější než já (syndrom podvodníka!!!), jsem si všiml jedné věci... VE SKUTEČNOSTI TOHLE UMÍME!

Malý příval odvahy mě donutil vrhnout se do tohoto dobrodružství.

Mysli, mysli, mysli

Jakmile jsme vytvořili jasnou cestu pro spolupráci a postavili dostatečnou důvěru mezi všemi, byl čas začít rozkládat tento maratón na menší sprinty. Během prvního nebo druhého měsíce jsme provedli hloubkovou analýzu jejich mnoha potřeb, snažíc se najít něco, co by bylo rozhodujícím faktorem, něco, co bychom nemohli jakýmkoli způsobem implementovat na Shopify.

Jak už to tak bývá, téměř všechno bylo tak či onak možné. Ukázali jsme společnosti Okay naši odbornost v oblasti architektury a ujistili je, že existuje mnoho otevřených cest, jak vyřešit jejich obavy a obavy z toho, že jsme prvním velkým českým hráčem, který přešel na Shopify Plus.

Pracuj, pracuj, pracuj


Tvrdá práce se vyplácí 👍

Po nalezení jasné cesty k řešení nejnáročnějších požadavků jsme sestavili plán rozvoje založený na minimálně životaschopném produktu (MVP) pro spuštění na Shopify a otestování jeho schopností. Během dvou měsíců spolupráce jsme spustili obchod Jena Nábytek a brzy jsme začali zpracovávat objednávky a rezervace. Toto bylo klíčové beta spuštění, které mělo otestovat zpracování menšího množství objednávek do systému SAP bez jakýchkoli problémů. Po prvním obchodě jsme se zaměřili na náročnější projekt okay.sk a spustili ho před vánoční sezónou. Na začátku měli obavy, ale rychle byli přesvědčeni o škálovatelnosti Shopify po jedné vysoké sezóně bez výrazných problémů a bez výpadků. Naše práce ve spolupráci s jejich týmem konečně začala přinášet ovoce.

Posledním krokem této důležité transformace bylo spuštění české verze jejich obchodu, která odpovídala většině jejich online prodeje. Vše to byla hodně tvrdá práce s mnoha výzvami, schůzkami a diskuzemi. Ale výsledek byl ohromující a přinesl kouzlo jednoduchosti a flexibility Shopify gigantu středoevropského obchodu.

Držte se toho!

Spuštění těchto obchodů bylo jen začátkem nové éry. Díky přechodu na Shopify nemusel okay platit nic za udržování obchodu, ale mohl investovat do nových funkcionalit a posouvat limity toho, co většina lidí považuje za uzavřenou obchodní platformu. Zatímco jsme vytvořili verzi webu chráněnou přihlášením pro jejich prodejce, aby zvýšili prodej v obchodech, okay na naši doporučení spolupracoval s Porta na integraci Shopify s PIM Core.

Toto byl poslední kousek skládačky, který byl potřebný pro to, aby se okay mohlo začít pohybovat na mezinárodní úrovni! Bez jakékoliv naší pomoci byli schopni snadno vytvořit německou verzi svého obchodu a začít zkoumat nové obzory: https://www.okaymoebel.de/

Dost se status-quo

Je čas přestat věřit starému paradigmatu. Většina firem stále věří, že přijde doba, kdy musí platit stovky tisíc, ne-li miliony, za vytvoření vlastního řešení starým způsobem šitým na míru jejich potřebám. To nejenže je drahé, ale otevírá také možnost strašidelného zámku s dodavatelem. Je čas pochopit, že s Shopify a Shopify Plus můžete dosáhnout čehokoli, co si přejete, a ještě více. Navíc to můžete udělat s velkou autonomií, s malým interním týmem a spoluprací se správnými odborníky.

Pojďme začít

Naším cílem je vybudovat silnou a trvalou spolupráci.
David
Robin
João
Eva